SDH-Brada-Rybníček

2018

V roce 2017 byl náš projekt práce s mládeží v SDH Brada Rybníček podporován neinvestiční dotací  z programu státní podpory sportu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy - Program VIII - Organizace sportu ve sportovních klubech.

Děkujeme za podporu.

Soutěže POOD

Pavel Válek - okresní kolo 1. místo

Leona Válková – okresní kolo 2. místo

krajské kolo 1. místo

republikové kolo Přibyslav 2. místo

Miletínský šmorch

Jako každý rok naši závodníci jsou dobře připraveni a jako už ,,tradičně“ po pět let bereme 1. místa i absolutního vítěze.

Leona Válková - 1. místo dorost a absolutní vítěz

Ilona Válková - 1. místo vedoucí

Během března se s týmem dorostu a mužů scházíme na tréninky v hale v Jablonci nad Nisou

V roce 2018 nám byla schválena dotace na nový vůz Ford tranzit, který bude sloužit jako výjezdový pro JPO 5.

O pohár starosty OSH Jičín

V letošním roce jedeme celý pohár OSH v PÚ a daří se. V celkovém součtu 6ti soutěží bereme celkové 2. místo.

V jednotlivých soutěžích bereme tato umístění:

Tuř 3. místo

Železnice 3. místo

Vidochov 2. místo

Nemyčeves 1. místo

Valdice 5. místo (podle nás 4.:D )

Horní Nová Ves 2. místo

Nejlepší dosažený čas v PÚ na 2široké ,,B" a sklopky je 16,20s.

tým: Pavel Válek ml., Leona Válková, Michal Klacek, Josef Kvapil, Jakub Kůžel, Jan Plesar, Jakub Pospíšil a Radek Mizera

SOUTĚŽE MUŽI (POSTUPOVKY)

Okrsková soutěž Horní  Lochov - 2. Místo

Okresní kolo Jičín - 2. místo stovky, 2. místo štafeta a 2. místo PÚ. Celkové 2. místo a postup na KK.

Krajské kolo Hradec Králové - Zde již třetím rokem soupeříme s favorizovanou Tuří o postup na MČR. A letos to vyšlo. Tuř se po nepovedených útocích úplně sesypala, na rozdíl od našich kluků, kterým vítězstvím v požárním útoku narostlo sebevědomí a zodpovědným přístupem i v poslední disciplíně si zajistili historicky první postup na MČR v kategorii mužů do Liberce.

2. místo stovky, 2. místo štafeta, 1. místo PÚ. Celkové 1. místo a postup na MČR požárního sportu do Liberce.

Mistrovství ČR Liberec - MČR v Liberci se konalo na konci srpna. Zde jsme zaběhli to, na co v letošním roce součastná sestava mužů měla. Jsem rád, že při naší premiéře a celkovém 12. místem z MČR patříme do druhé kategorie a věřím, že se nám v příštích letech podaří jak postup z kraje, tak lepší umístění na republikových soutěžích. Celkové 12. místo

Upřímně vrcholem v této kategorii pro nás byl postup z krajského kola přes jeden z nejlepších týmů v naší republice a tou je SDH Tuř.

Sestava mužů: Pavel Válek, Josef Kvapil, Michal Klacek, Jan Plesar, Patrik Linhart, Jakub Kůžel, Pavel Hoffman, David Hoffman, Radek Mizera, Matěj Vojtěch a vedoucí družstva Pavel Válek st.

SOUTĚŽE DOROSTENCI (POSTUPOVKY)              SÍLA OKAMŽIKU

SDH Brada - Rybníček, kteří již v minulém roce vyhráli Mistrovství ČR a letos se to snažili obhájit. Je to těžké. Všichni sledují jejich počínání. Obhájí titul Mistrů České republiky?

Jak to všechno začalo? Na podzim roku 2017 bylo potřeba doplnit tým dorostenců, což se nám v brzké době povedlo a čtyři kluci si k nám zajistili přestupy, aby mohli bojovat za náš tým. Již na závod požárnické všestrannosti, který se konal v říjnu na Vrchovině jsme vyrazili v plné sestavě. Chyběl pouze jeden, který až do března následujícího roku léčil vleklé zranění nohy. Na závodě požárnické všestrannosti píšeme jedničku. Další rok v květnu 2018 následovalo okresní kolo opět na Vrchovině. Zde již byl tým v plné sestavě. Z okresního kola máme za jedna a postupujeme na krajské kolo.

Před krajem máme další třídenní soustředění převážně na stadionu v Hradci Králové a na útoky zajíždíme do Hajnice. Důkladně a nenásilnou formou se připravujeme i na neoblíbenou disciplínu jako je test dorostu.

Krajské kolo se konalo v polovině června v Náchodě. Zde již cítíme silnější konkurenci ostatních družstev. Náš tým s pečlivostí zaběhl to, co umí a s prvními místy ze všech disciplín si i letos zajišťujeme postup na MČR do Plzně.

Na mistrovství odjíždíme jako obhájci titulu z loňského roku. Nevím, jak to cítili ostatní, ale já odjížděl do Plzně dosti nervózní a pod takovým zvláštním tlakem. Na druhou stranu natěšený a s dobrým pocitem, že kluci mají kvalitně natrénováno. Dále co mě uklidňovalo, byla slova člena týmu..... medaile bude!.

Do Plzně přijíždíme o den dřív. Ne abychom navštívili nějakou plzeňskou hospůdku, ale abychom „nasáli“ tu před závodní sportovní atmosféru. První soutěžní den začal testem dorostu, který zvládáme a zapisujeme nula chyb. Po té následuje přejímka veškerého soutěžního materiálu - vážení, měření a označení. V odpoledních hodinách začíná druhá disciplína. Tou je běh na 100m s překážkami. A zase jako loni jsou to nervy. Po prvních pokusech jsme na průběžném 4. místě. Kluci nás v pořádných nervech nechávají až do konce soutěžního dne. Rozhodují tedy druhé pokusy, ve kterých se většina našich závodníků zlepšuje. Rozběh od rozběhu stoupáme v průběžném pořadí vzhůru. Po doběhnutí našeho posledního závodníka vyskočíme na průběžné první místo. Po posledním rozběhu závodu je vše jasné. Kluci si z první běhací disciplíny odnášejí 1.místo. Lepší vstup do mistrovství si nikdo nemohl ani přát.

Druhý den mistrovství zahajujeme štafetami. Závodníci postupně překonají domeček, barieru, přeběhnou kladinu, seberou hadice, které připojí na rozdělovač a na proudnici, následně ji v pásmu odpojení odpojí a na posledním úseku je přenášen hasicí přístroj na podložku. Disciplína na kterou si věříme a hned po prvních pokusech potvrzujeme roli favorita. S časem 60.29 se ujímáme vedení. Druhý pokus běží kluci na „dáme nebo nedáme“. První úsek parádní domeček. Při předávce na druhý úsek náskok na soupeře v druhé dráze asi čtyřiceti metrů. Pěkně překonaná bariera, .. povedl se napojit i rozdělovač. Předávka poslednímu členovi štafety byla trochu později, ale vyšla. Krásný úchop požárního hasícího přístroje a usazení na desku. Poté to byl jen souboj s časem. Je to tam. Vyšlo to ještě lépe a s časem 59.57 s suverénně vyhrávají tuto disciplínu. Tento náš čas se jako jediný na celém mistrovství dostal pod minutovou hranici. Naši kluci byli ve štafetě rychlejší proti poslednímu Duchcovu z Ústeckého kraje o více než 18 vteřin.

Poslední disciplínou je požární útok. Máme průběžně spočítáno jaký čas a pořadí nám stačí na obhajobu titulu. A možná proto, že zlato bylo na dosah ruky, se nechali kluci trochu uchlácholit a zapomněli na tu naši obezřetnost. Chtěli to napálit a vše uzavřít prvním pokusem. Bohužel, nepovedlo se. Výpadek v hlavě nalejváka a strojníka. Vyškubnutá savice ze stroje a ztráta velkého množství vody.  Po prvním kole bereme až průběžné 13. místo. Nadšení a závodní euforii vystřídal smutek, zklamání a ticho. Nikdo nikomu nic nevyčítal, prostě se 15 minut úplně mlčelo. V té chvíli nám všem proběhl scénář loňského mistrovství, jak Široký Důl přišel o titul Mistrů ČR na útocích.. Začínají druhé pokusy. „kapitán“ týmu včetně nás začínáme podporovat všechny do té pravé sportovní nálady. A daří se. Během chvilky jsou všichni závodníci a trenéři v tradičním před závodním týmovém kruhu. Krátký proslov, pokřik. A povedlo se. Nervy na startu byly veliký. Fanoušci na tribuně mlčky čekali na start a drželi palce. Start. Krásný odběh ze základny, avšak jeden proudař běžel na nesprávný terč. Všichni jsme viděli chybu, kterou udělali. Proudař si uvědomil kam běží, a zůstal metr před svým terčem. Větší odstup znamenalo i delší čas nástřiku. Pravý proudař skvěle! Čas 26.61 s by zajistil klukům vedení i v této disciplíně. Levý však naplňoval terč o 2 sekundy déle. Zklamání a radost najednou. Sice to na medaili z útoku nedalo, ale s časem 29.38 s si i letos zajišťujeme po zásluze titul Mistrů České republiky.

Tímto neuvěřitelným výkonem se zapisujeme zlatým písmem jako třetí tým dorostu, který v uplynulých dvaceti letech 2x po sobě obhájil 1.místo z Mistrovství České republiky.

Slavnostní vyhlášení a „děkovačka“ tribuně proběhla za obrovské průtrže mračen a přívalového lijáku. Nám to však náladu nezkazilo a všichni dorostenci si při cestě domů vybrali slíbenou odměnu. Tou bylo povození na „řetízáku“ na pouti v Krušovicích.

Trenér družstva Pavel Válek řekl pár krásných slov, jak ke klukům, tak i k nám co jsme tým reprezentovali v jiných ročnících. A to:

„V našem oddíle se za mé jedenáctileté působení vystřídalo několik kvalitních závodníků i družstev, které toho hodně dokázali. V roce 2015, když jsme získali titul vicemistrů jsem zažil něco jiného. To nebylo družstvo, to byl tým. Sice nedosáhli nejvýše, ale byla to partička skvělých dětí, která svým kamarádským přístupem podržela jeden druhého. Myslel jsem, že to už nikdy nezažiju. Jsem rád, že na jakýsi závěr dorostenecké kategorie v našem sboru jsem se dočkal obhájeného a vytouženého titulu. Pro mě jste nebyli družstvo skvělých sportovců, ale skvělý tým a partička kluků, která dokáže táhnout za ten týmový konec provazu a to nejen ve sportu. Díky vám mě to letos opravdu bavilo.“

Sjezd starostů OSH Jičín

V listopadu se koná Sjezd starostů OSH kde celé družstvo dorostenců a vedoucí družstva Pavel Válek převzali poděkování za úspěchy a Mistrovský titul v roce 2018.

Oficiální oslava Mistrů ČR proběhla na začátku listopadu v knihovně obecního úřadu Brada - Rybníček.

Na závěr bych rád poděkoval obecnímu úřadu Brada Rybníček, panu Petru Svobodovi, z OSH Jičín paní Steinerové, panu Holšánovi z HVP a ministerstvu školství a tělovýchovy za finanční podporu v letošním roce. Díky za pomoc a podporu panu Vávrovi a rodinám. Rodina Linhartova, Klackova a Válkova

https://www.youtube.com/watch?v=YF3lMOFoguo&t - !HURÁ NA NĚ!

https://www.youtube.com/watch?v=ZthXWwVsREI – LEPŠÍ NEVIDĚT!